Sunday, July 19, 2009

Minggu Pemantapan Kualiti Komander Kesatria kali ke-11

Weekend ni mmg amat memenatkan... dengan adanya Minggu Pemantapan Kualiti Komander Kesatria kali ke-11 or (refreshment)... mungkin bukan nightmare, tp mmg banyak la komander2 yg kalau bleh nk mengelat dr program ni... huhu...

Acara brmula ari Jumaat kul 8.00 malam dengan kursus pengurusan jenazah... bygkan kul 7.45 malam sepatutnya dah kna kumpul, pda waktu aku bru smpai kolej stelah kuar tengok Harry Potter kt Mid Valley... (benci btol ngn KTM komuter!!! lebih dr sejam aku tunggu kt Mid n KL Sentral...) Alhamdulillah, sume brjalan dgn lancar...

Haaa!!!! Hari Sabtu la yg paling aku tensen skali... awal pagi kul 7 dh siap kumpul nk g pdg kawad... bermula dgn klas teori kawad oleh Cikgu Samdin dr kul 8 smpai kul kul 10.30... abes klas mengajar kwad, mula lah klas mengajar kawad plak bg pelajar Fakulti Sains Komputer n Matematik (Kompeni C) Part 1... benda yg sepatutnya abes kul 12.30, abes kul 1.15... abes tu nk g daftar ngan Majlis Perwakilan Komander Kesatria lak (MPKK)... uhhh... mmg penat... tanpa mandi aku trus je tukar uniform kpd pakaian sukan sebab kul 1.45 dh kna rollcall... aktiviti seterusnya smpai kul 6... lpas tu je bru leh rehat skit... kuar sek 7 makan nasi... (aku x menyentuh nasi dlm masa 24 jam dan hanya makan 2 mangkuk mi, satu pizza bun n sebotol besar 100 plus sahaja...)

Mlm kul 8 lak ada ceramah psal interview... abes je ceramah dlm kul 11, kena denda (aku guna istilah denda sebab klu nk kta 'hell' kurang lg la...) lak sebab sorg wat salah... (prinsip komander, sorg wat salah sume kena) n sebagai junior, terima je la... nk bleh wat pe lg... (tunggu la sem depan bla junior masuk....HAHAHA!!!) kul 1 bru aku smpai blik... polish kasut dua layer (pjg tadi dh guna, so kna polish blik), siap uniform ala2 kadar, aku pun trus tido... sbb mmg penat sgt...

Ahad pagi, kul 7.15 dh siap Rollcall depan blok... brgerak ke pdg kawad n mulakan refreshment kawad kaki n kawad tongkat... alhamdulillah, nasib baik la aku dapat komander pltun yg best n x de la brape garang n ganas seperti yg len... acara kemuncak ialah waktu penutup la... kena berbaris di bwah matahari kul 12 di tengah padang yg luas dengan memakai uniform... huuuuhhhh.... mmg mencabar mencabar ketahanan diri...(byk gak la komander2 yg 'tertewas' terutamanya siswi....)

So tamatlah Refreshment semester ini... tunggu la sem depan dengan junior2 bru hehe...

No comments:

Post a Comment