Monday, June 22, 2009

Bestari Road Tour 2009 : Segamat Johor

Penat, Best, Teruja, dan macam2 lagi... mmg suma perasaan bergabung sewaktu program ni... syok lak bergaul dgn budak2 sekolah rendah ni... comey2 n nakal... dgn aktiviti yg dilakukan, mmg best...



19 Jun 2009

Bertolak dari S.Alam lbey kurang 4.20... awalnya perjalan cam biasa... pakcik driver tu pasang cite Cinta U-Turn... aku pun tgk lbey2 kurang je... tp bla dh lepas RnR Seremban, suasana dalam bas bertukar hot bla pakcik bas pasang karaoke... mmg gamat la bas smpai Tangkak... Kami sume smpai d UiTM Segamat lbey kurang kul 10 mlm selepas makan di Bandar Segamat... Kali kedua aku pijak bumi UiTM Segamat selepas LIBK dlu... lpas aku jmpa la Teha jap...



20 Jun 2009

Awal kami bertolak ke Sekolah Kebangsaan Paya Jakas, Jementah... Rasanya tu la first time aku sampai sekolah yang hanya ada satu kelas untuk satu darjah (darjah 5 ada dua kelas... tu pun student dalam 50 lbeh je...) so bermula la sesi ice breaking n pembahagian kumpulan...

aku dapat kumpulan 6, kumpulan yg paling skit (7 org je...) Alhamdulillah sume aktiviti yg aku wat berjalan lancar... budak2 pun sume ikut cakap... tp budak2 kt skolah ni mmg honaq2 (nakal) gila... tp, honaq2 pun bla smpai sesi terakhir, tum pas gak sume...

sesi last yg memang menghibakan... (sesi apa lg klu bukan sesi menginsafkan diri yg bercakap ttg mak bapak...) bunyi esak tangis budak2 tu mmg mcm bunyi cenkerik waktu malam... ye la, bukan stakat budak2 skolah je, fasilitator pun pecah empangan gak... termasuk la aku... (ye la, sume benda yg Shak (tukang psiko) byak yg kna kt aku...huhu...) tp ada 2 org India mmg kering je... tak tau la sma ada x de prasaan or x paham...

21 Jun 2009

Cam semalam, pagi ni kami bertolak dalam kul 7 pagi gak ke Sekolah Kebangsaan Gemereh... (check out siap2...) smpai je kami disambut oleh Guru Bimbingan skolah tu... (Kaunselor la...) Seperti semalam gak, sesi brmula ngn ice breaking n pembahagian kumpula... aku dapat kumpulan 8 ( skali lagi, kump yg paling skit, 8 orang... kumpulan len 10-12 org)... Tp ari ni, hanya ada 1 sesi LDK, sebab ada ceramah... (semalam 3 LDK) so x de la aku mesra sangat bebudak kt skolah ni... tp nk dibandingkan dgn skolah semalam, b bebudak kt skolah ni lbeh tinggi tahap pemikiran dorg... mungkin sebbab skolah ni dekat ngn bandar, x mcm skolah smalam...

Bagi sesi penginsafan, cam smalam gak, hampir suma bebudak menangis, termasuk dia Penolong Kanan HEM yg turut menitis air mata... tp ada sorg yg x menangis... siap bleh dok senyum2 tgk kwan2 di nangis... mmg keras hati kot budak ni...

Kitorang brtolak balik s.alam dlm kul 6.30... n bermula pencarian bintang karaoke Fakulti Sains Komputer & Matematik yg berlangsung dari Segamat ke S.Alam yg berkhir dengan lagu Selangit dari Mas Idayu...

p/s : aku akn upload gmbar minggu depan...

No comments:

Post a Comment