Monday, June 22, 2009

SELAMAT HARI BAPA....

Trasa bagai dah trlalu lama aku x update blog ni... sebenarnya banyak yang aku tulis dalam blog ni... tp x tau nape bila dah bukak laptop ni, malas sangat nak menekan keypad ni... tapi x pe, kali ni aku nk menulis pasal hari bapa... walaupun hari bapa smalam, tp disebabkan keadaan yang x mengizinkan, bru hari aku bleh online...


ayah, abah, papa, WALID, baba, abi, daddy n banyak lagi... suma panggilan tu hanya merujuk kepada seorang lelaki yg telah memberi nyawa kepada kita, menjaga dari kecil sampai besar n mencari rezeki untuk insan yang bergelar anak...


setipa orang mesti ada kenangan dengan bapa masing2... aku masih bleh ingat waktu form 1... ayah aku dlu slalu hantar aku balik ke Pendang nek moto (hampir setiap bulan sbab aku akan blik tiap2 bulan... waktu tu x de keta lagi)... sejam setengah dok atas moto memang memenatkan n boring... tapi x tau macam mana ayah aku sanggup nek moto hantar aku dan balik sorg2.... penah satu ketika, bila ayah aku amek aku dari Maktab, tetiba je hujan... kami pun stop kt masjid jap... nk tunggu hujan berhenti... lps dah dekat sejam tunggu, hujan x berhenti gak, so ayah aku mengambil keptusan utk redah je hujan sampai umah... so kami pun redah la hujan dari Pendang sampai Arau...


sebagai anak lelaki sulung, bley kata aku ni sorang dimanjakan la jugak, sbb apa yang aku mintak slalunya akan dapat... adik aku slalu jeles n dok kata aku ni anak manja... walaupun begitu, aku mmg susah utk meminta sesuatu dri ayah aku...(sepanjang 5 tahun kt maktab, aku hany telefon umah mintak duit hanya 3 kali... Tu mintak RM20 ja... tu cakap ngn cakap ngan mak aku, suruh ayah aku bank in) klu nk mintak, aku akan karang ayat seminggu... (tp bla mintak, x ikut pun ayat tu...) utk pengetahuan, handset yg aku guna ni pun ayah aku beli... sume org dalam famili aku beli handset guna duit sendiri kecuali aku...


benda paling mahal yg ayah aku beli kt aku adal laptop yg aku guna sekarang... nk tau macam mna aku yg susah nk mintak barang kt ayah dapat laptop ni??? macam ni kisahnya...

' Hari tu ada PC fair kt Kangar... aku pun p la PC Fair tu sorg2... jalan2 dlm PC Fair, byk la flyers, phamplets n catalogs yg dapat aku kumpulkan... aku balik umah n buat2 membelek benda alah tu depan ayah aku... naluri sorg bapa, dia faham isyarat sorg ank tunjukkan... dia pun tnya aku... apa lg, pucuk dicita, ulam mendatang... terus je kami p beli laptop ni... (macam yg aku kata, aku x suka mintak, tp ayah aku yg tanya... hehe...)'


pape pun SELAMAT HARI BAPA buat WALIDku (yg kini berada di Indonesia) n semua insan yang bergelar bapa...

Walid n Ummi

1 comment: